Profile "JUSTIN TIMBERLAKE"


Nama lahir : Justin Randall Timberlake
Nama Populer :  Justin Timberlake
Tanggal lahir : 31 Januari 1981 
Tempat Lahir : Memphis, Tennessee, USA 
Asal : Millington, Tennessee, Amerika Serikat
Genre :  Pop, Pop Dansa, blue-eyed soul
Pekerjaan : Penyanyi, Penulis lagu, Pemusik, Produser, Penari, Pemeran
Instrumen : Vokal, keyboard, gitar, beatboxing
Tahun aktif : 1993–sekarang Label Jive

Ia pernah menjalin hubungan dengan artis kontroversial Britney spears.
Meski hubungan mereka terjalin selama 4 tahun akhirnya perjalan cinta mereka kandas di tahun 2002. Jenna dewan dan alysa Milano adalah dua penyanyi di tahun 2002 yang menjadi wanita terdekat setelah ia putus dengan Britney.
Dalam ajang nikeleodion kid’s choice award 2003 ia bertemu denga Cameron diaz dan kemudian berkencan dengannya. Tak pelak gossip putus nyambung mewarnai hubungan mereka.pada tahun 2007 ia dekat dengan jesica biel dan foto foto romantic mereka tersebar luas.


Karir justin tidak lepas dari music. Pada tahun 1990an ia menjadi salah satu penggawa group band N’SYNC. SELF TITLED adalah tajuk dalam album perdana mereka.album itupun terjual 13 juta kopi di seluruh dunia. No string attached adalah album kedua mereka yang juga tak kalah membuming kan jagad music. Albim itu mengalahkan album mereka yang kedua dengan terjual 15 juta kopi. Ia pun mencoba keberuntungan dengan bersolo karir. Album perdananya di rilis tahun 2007 dengan kesuksesan terjual 7 juta kopi. 


10 fakta menarik tentang JUSTIN TIMBERLAKE

  • Justin mempunyai saat yang tidak dapat dilupakan ketika bercinta,kerana dia pernah di pergoki oleh ibunya ketika sedang berasmara dengan kekasih nya di bilik tidur ketika usia remaja.
  • Justin pernah mengakui diri nya tidak berasa selesa melakukan adegan ranjang bersama pelakon wanita MILA KUNIS untuk film FRIENDS WITH BENEFIT, daripada melakukan nya,justin lebih suka melihatnya dalam film po*no.
  • Bau badan mungkin akan sangat mengganggu bagi sebahagian besar orang, namun ternyata lain halnya bagi Justin Timberlake. Justin terangsang dengan bau badan wanita.
  • Justin yang turut berlakon dalam filem SOCIAL NETWORK yang berceritakan tentang laman sosial facebook.namun Justin sendiri tidak mempunyai apa-apa akauna di laman sosial yang terbesar ini.Justin turut mengatakan bahawa dia sendiri tidak menyukai facebook.
  • Justin yang tidak menyukai laman sosial facebook namun berlakon dalam filem berceritakan tentang facebook sebenarnya justin merupakan salah seorang pemegang saham terbesar laman sosial MYSPACE.
  • Walaupun selalu di kelilingi oleh wanita-wanita yang cantik namun sebenarnya JUSTIN merupakan seorang yang pemalu.
  • Kebiasaan kehidupan para selebriti gemar berfoya-foya dan berparti.namun tidak bagi JUSTIN,jejaka yang berjaya dalam karier nya dari zaman remaja.JUSTIN menganggap diri nya pelik.
  • JUSTIN mengatakan bahawa PIPPA adalah wanita idola pada masa kini yang menjadi idaman jejaka di amerika dan dia sendiri mengaku menyukai adik Kate Middleton ini.
  • JUSTIN yang menyukai kartun YOGI BEAR sejak dari zaman kanak-kanak nya, mendorong beliau menjadi pengisi suara BOO BOO dalam filem YOGI BEAR
  • JUSTIN TIMBERLAKE merupakan nama besar dalam industri hiburan di HOLLYWOOD dan mempunyai gayanya yang tersendiri. oleh itu JUSTIN di senaraikan di dalam senarai MOST STYLISH MEN 0F 2011.

Tidak ada komentar

Leave a Reply

Blogger news

Blogroll

Night Diamond - Link Select